CCMA Homepage      Event      Nationale Klantcontact Week      Seminar

Donderdag 24 januari 2019 CCMA seminar: Klantcontact, een gaaf vak

We staan tijdens dit seminar stil bij één van de grootste uitdagingen op dit moment…
Hoe kan je talenten vinden, ontwikkelen en behouden?

Coníche organiseert samen met de CCMA op donderdagochtend 24 januari a.s. - tijdens de Nationale Klantcontact Week - een seminar over dit boeiende onderwerp. Met name de vraag hoe dan? Concrete voorbeelden en collega bedrijven aan het woord. Wat werkt? En ook, wat werkt niet? Geen marketingpraatjes, maar bewezen voorbeelden uit de praktijk. Wij nemen je tijdens het seminar mee in succesverhalen, coole en moderne manieren van opleiden, en inspirerende partijkvoorbeelden van de Politie, VodafoneZiggo & APG. Kortom: alles wat je nodig hebt om aan het einde van het seminar een beter inzicht te hebben in hoe je talent kunt vinden, ontwikkelen en behouden!

 

Kom naar het CCMA seminar:  Klantcontact, een gaaf vak!

Het programma bestaat uit een aantal plenaire sessies en daarnaast heb je keuze uit 2 inspirerende workshops.

Plenaire sessie: Richard Robertson 
Klantcontact: een resultaatgebied met het credo “easy to learn, very hard to master”. Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer blijkt dat een klant nietsvermoedend teveel betaalt? Of wanneer een klant voor zijn of haar situatie echt beter af lijkt te zijn bij een concurrent? Richard benadert dit vanuit organisatie ecologie (nieuwe manier van kijken naar organisaties vanuit een biologisch perspectief) en biedt praktische handvatten om hier beter mee om te gaan. Richard is partner bij Human Insight.

Plenaire sessie: Fabrice Cohen, cofounder WOONOZ
Neuroscience and training: sales, customer relations, safety, why don't the teams trained put it into practice? Memory Anchoring® of behavioural reflexes. Trainings in management, sales, customer relations, safety, etc. are key for companies. Their challenge? Adapt learners' behaviours to the markets expectations. Unfortunately, it's not working as well as expected: employees are satisfied with the training and have been able to reproduce the expected behaviours on the spot... HOWEVER, once observed in their workplace situation, a few weeks later, their behaviour has not improved. Nothing has changed. Why? How to fight it? Discover the decisive contribution of AI and neuroscience, and the effectiveness of a new approach: Memory Anchoring® of Behavioural Reflexes.

Workshop 1: De turn naar een hoge medewerkerstevredenheid
Van slechte bereikbaarheid, veel verzuim, hoog verloop en personeelstekort naar een organisatie waar mensen met trots, plezier en vertrouwen werken en goede resultaten halen. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Daarover vertelt Mirjam van Woerkom van Politie Rotterdam, Manager regionaal service centrum Rotterdam.

Workshop 2: Om te leren moet je fouten maken… Leer van de fouten van Coniche Topvolleybal Zwolle
Coniche Topvolleybal Zwolle is het eerste zelfsturende topsportteam ter wereld. Er is dus geen blauwdruk en ook geen voorbeeld om af te kijken. Het team zal alles zelf moeten uitvinden. In die ontdekkingstocht worden vele fouten gemaakt. Hoe vind je spelers die zo’n avontuur aan durven te gaan? Hoe behoud je spelers, zeker als de resultaten tegen vallen? En hoe zorg je ervoor dat spelers ambassadeurs worden van dit vreemde concept? Tijdens deze interactieve sessie worden de gemaakte fouten gedeeld en worden er learnings getrokken voor de toekomst EN wordt de vertaling gemaakt naar de dagelijkse praktijk in het bedrijfsleven. 

Plenaire sessie: Rob Krijgsman (Contact Center Manager of the Year)
Het KCC als kraamkamer van de organisatie: over het boeien en binden van de nieuwe generatie talenten, zelfs in de ‘saaie’ wereld van pensioenen daarover vertelt Rob Krijgsman manager Pensioenuitvoering van APG

 

Praktische informatie

Datum: Donderdag 24 januari 2019
Locatie: De Landgoederij Camminghalaan 30, Bunnik (3981 GH)
Inloop: 10:00 uur
Aanvang: 10:30 uur tot 13:00 uur, aansluitend is er een lunch.
Kosten: Geen. Wij brengen € 45,- in rekening bij een no-show of bij afmelding binnen 48 uur voor aanvang van dit event. Wij doneren dit bedrag aan het KWF.

 

Voor wie is dit seminar?

  • Voor CCMA leden. Vriend van de CCMA? Laat u dan vergezellen door een inhousepartner
  • Voor managers en teamleiders binnen Customer Management die nieuwsgierig zijn hoe ze taleneten kunnen vinden, ontwikkelen en behouden
  • Voor HR (managers) die geïnspireerd willen worden op dit onderwerp
  • Voor Learning & Development (managers) die staan te popelen om dit onderwerp nu eens echt in de praktijk te brengen
  • Voor WFM managers die meer willen weten hoe zij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van verloop

 

Aanmelden?

Je kunt je aanmelden via deze link

 

Aanvullende vragen?

Neem contact op met Harald van Hilten - h.van.hilten@coniche.nl

Dichterbij succes in klantcontact kom je niet.

© 2019 - COPYRIGHT CCMA • PRIVACY VERKLARING